Telefonbyte våren/sommaren 2017

Spara favorit Skriv ut 16 maj maj 2017

Den 30 juni i år upphör hyresperioden för samtliga Sony Xperia E4g-telefoner vi har via vårt avtal med Telia, vilket gör att de måste återlämnas. Beroende på vad du valt i den enkät som skickades ut nyligen så har du samtidigt möjligheten att hämta din nya Samsung Galaxy J5 (den modell som gäller för kommande hyresperioden från 1 juli).

Informationsinsamling inför telefonbyte

Enkäten inför telefonbytet har nu följts upp med en riktad mejlkampanj till de som inte svarade på enkäten för att se till att alla som måste byta mobiltelefon fått möjligheten att svara på om de faktiskt vill ha en Samsung Galaxy J5 eller inte.

Är du är mottagare i mejlkampanjen så poängterar Servicecenter och IT-avdelningen att det är viktigt att du snarast besvarar de 4 frågorna som har skickats ut.

De som i dagsläget använder en fast telefon i tjänsten har dessutom fått möjligheten att byta till en mobiltelefon och några få anställda som det saknas telefonibeställning för har även de fått göra sin röst hörd.

22–31 maj: Hjälp att "flytta ut" info ur din gamla telefon

Servicecenter i samarbete med IT-avdelningen erbjuder under de två sista veckorna i maj hjälp till medarbetare med att förbereda inför bytet i form av flytt av information i sin nuvarande mobil till medarbetarens hemkatalog (H:) vad gäller lagrat data och även få hjälp att kontrollera att sparade kontakter faktiskt är synkade mot ett konto. Detta för att se till att inget går förlorat och att bytet till ny telefon går smärtfritt. Detta extra stöd finns tillgängligt i Servicecenter på båda orter, kl. 08-16 under perioden 22-31 maj.

29 maj–16 juni: Utlämning av ny telefon 

Du som i dagsläget har en Sony Xperia E4g och bara ska återlämna denna gör det i Servicecenter senast den 16 juni, men kan med fördel göra det redan idag.

Du som ska återlämna en Sony Xperia E4g och samtidigt hämta ut en Samsung Galaxy J5 gör det i Servicecenter på orten du valt, kl. 08–16 under perioden 29 maj–16 juni.

Du som ska byta från en annan mobiltelefon, eller byta från en fast telefon, till en Samsung Galaxy J5 gör det i Servicecenter på orten du valt, kl. 08–16 under perioden 29 maj–16 juni.

Du som tidigare inte haft en telefon och nu ska hämta ut en Samsung Galaxy J5 gör det i Servicecenter på orten du valt, kl. 08–16 under perioden 29 maj–16 juni.

22 maj–16 juni: Begränsad hjälp från IT-Helpdesk gällande övriga ärenden

Ärenden till IT-Helpdesk kan komma att ta längre tid än vanligt under perioden 22 maj–16 juni eftersom personal från IT-avdelningen då kommer att finnas på plats i Servicecenter för att hjälpa till med hela processen som rör bytet av mobiltelefonerna.

Frågor

Om du har frågor eller funderingar kring telefonbytet så kan du besöka följande sidor i medarbetarportalen:

FAQ telefoni 

Information om Servicecenter 

… och om du inte fann svar på din fråga där så är du välkommen att kontakta Servicecenter; kontakt[at]miun.se, tel 010-142 80 00.

Samsung Galaxy J5

Mobiltelefon Samsung Galaxy J5