IT-tjänster

Spara favorit Skriv ut 9 jan januari 2017
Uppkopplade enheter

Guider, information och support för IT och telefoni

Här kan du läsa om de tjänster som IT-avdelningen erbjuder för att underlätta för dig som anställd. Du hittar även aktuell driftinformation och guider som kan hjälpa dig med eventuella problem eller ge dig tips för en enklare användning.

Guider

Här kan du söka hjälp bland våra IT-guider.

E-möten

Här presenteras vanligt förekommande verktyg som används för E-möten via dator eller studio.

E-post

Här hittar du information om e-post.

Fillagring

Här kan du läsa om de alternativ du har som anställd att lagra filer på Mittuniversitetet.

Konton

Här hittar du information om vilka olika typer av konton som vi kan erbjuda på Mittuniversitetet.

Nätverk

Läs om vårt trådlösa nätverk och hur du får tillgång till det samt andra nätverkstjänster som eduroam och VPN.

Programvaror

Här kan du läsa om hur du beställer programvaror och licenser till din dator.

Telefoni

På denna sida kan du som anställd läsa om vad som gäller i frågor om universitetets telefoni inkluderat växelsystemet Touch Point, mobiltelefoner, läsplattor mobilabonnemang, konferenstelefon och Skype.

Kontakt

Här finner du kontaktinformation till Helpdesk.

Beställa och felanmäla

Serviceportalen
Lägg nytt ärende, se eller gör tillägg till dina befintliga ärenden.

Beställningswebben
Beställning av datorutrustning, kringutrustning, telefon, nytt personalkonto, mm.

Kontaktinfo

Telefon 010-142 80 00

Öppettider telefon
måndag-fredag 08:00–11:30 och 13:00–16:30

E-post helpdesk@miun.se

Helpdesk bemannar Service Center måndag-torsdag mellan klockan 11:30-13:00.

Vid akuta ärenden ta alltid kontakt med Helpdesk via telefon.