Profilkampanj 2011

Spara favorit 28 sep september 2016

Profilkampanjen genomförs i följande områden som har prioriterats av marknadsföringsgruppen: Jämtland, Västernorrland, norra Gävleborg (Hälsingekommunerna), vår "teststad" Gävle och storstadsområdena (Stockholm, Göteborg och Malmö/Lund).

 

 

Annonsmedia

Inför 15 april

Hela året

Liftstolsreklam i VM 8:an i Åre

8 mars

DN:s högskoleguide. Två halvsidor

15 mars

Göteborgs-Posten, Studera 2011, utbildningsbilaga. Halvsida.

16 mars - 15 april

Google Adwords - sponsrade länkar.

23 mars

Sydsvenska Dagbladet, Competence, utbildningsbilaga. Halvsida.

25 mars Campus Fritid (fd Chili)
28 mars - 15 april

Kampanj på vår Facebooksida. Här finns en kampanjdel för våra utbildningar och en tävling om bästa låtlistan, som även personalen får vara med i!  Syftet med denna kampanj är att finnas där målgruppen finns, att innehållet ska vara både nyttigt och kul, att vi ska bjuda in till interaktion och att kampanjen ska få en viral spridning, det vill säga att budskapet sprids vidare via målgruppen. Allt i varumärkesstärkande syfte. En extra delkampanj riktad till nuvarande studetern ingår med banners på webb och affischer på campus.

28-29 mars

DR-kort till elever i åk 3 på gymnasiet.

28 och 31 mars "Metrokampanj". Annonser i Metro i Stockholm, Göteborg och Malmö. 2 annonser den 28:e med premiumplacering och 1 den 31:a. Den 28:e då det är utbildningstema i Metro så kommer vi också ha 9 st handutdelare på strategist bra platser i Stockholm, som delar ut 5. 000 ex av tidningen + nudlar med Miun-klistermärken.
28 mars -
14 april

Radioreklam i följande kanaler: Mix Megapol, NRJ, Rix FM, Bandit Rock, The Voice, Rockklassiker och One FM Åre/Ö-sund.

28 mars - 15 april

Onlinekampanj på följande sajter:

  • Spotify (radiospot + banner + textremsa)
  • Textlänkar på MSN messenger
  • Annonser på Facebook.
  • Banner på Bilddagboken.
2 och 7 april Annonser i Arbetarbladet, Gefle Dagblad, Dagbladet, Hudiksvalls Tidning, Ljusdals Posten, Ljusnan, Länstidningen Östersund, Sundsvalls Tidning, Söderhamns Kuriren, Tidningen Ångermanland, Örnsköldsviks Allehanda och Östersunds Posten.
3 - 10 april 

Utomhusreklam (främst på busskurer) i föjande städer: Gävle, Hudiksvall, Söderhamn, Sundsvall, Timrå, Härnösand, Örnsköldsvik, Östersund och Åre.

   
  Inför 15 oktober
  Kampanjen är upplagd för att ligga i linje med det utbildningsutbud som vi erbjuder under vårterminen (få program, mycket kurser, mycket på distans/helt över internet). Av studenterna som läser på vårterminerna är det en stor andel (60 % vt-11) som läser på distans eller helt över internet. Av dessa skäl har vi valt att lyfta fram distansutbildning och även fortbildning lite extra i delar av kampanjen, till vissa målgrupper. Profilkampanjen kompletteras av några institutioners kampanjer för specifika utbildningar (info om detta kommer inom kort att läggas upp på sidan Institutionernas marknadsföring).
   
19 sept - 2 okt

Onlinekampanj på följande sajter:

  • Facebook
  • MSN
  • LinkedIn
  • Webtraffic - Bannerannonsering på ett stort antal sajter inom Schibsteds webbnätverk. Sajterna är utvalda efter våra segment. En mix av traditionell bannerannonsering och beteendestyrd bannerannonsering. I det senare fallet exponeras våra banners för dem som antingen besökt vår webb tidigare eller surfat på innehåll med anknytning till utbildning på Schibsteds sajter (Aftonbladet, SvD m.fl.) och på så sätt visat på intresse för utbildning och att plugga vidare.

 

19 sept -

15 oktober

  • Google Adwords (textannonser direkt på Google)
  • Google Displaynätverk (textannonser på andra webbplatser i utrymme som Google tillhandahåller och som knyter an till ämnet som beskrivs på webbsidan (utbildning, studera vidare etc.)
19 sept Annons Kompetensutveckling, bilaga i Dagens Industri
24 sept Annons i Gefle Dagblad och Arbetarbladet (Gävle)
27 sept Annons i Kvinnors företagande och karriär, bilaga i Sydsvenskan
28 sept Annons i Högskoleguiden i Svenska Dagbladet
29 sept Annons i DN: Jobb, Karriär & Utbildning, tema Högskolor
2 okt Annons i bilagan Studera i GöteborgsPosten
3 okt Annons, temasidor Högre utbildning, Metro Göteborg / Stockholm /Skåne