Profilkampanj 2010

Spara favorit 28 sep september 2016

Profilkampanjen genomförs i följande områden som har prioriterats av marknadsföringsgruppen: Jämtland, Västernorrland, norra Gävleborg (Hälsingekommunerna), vår "teststad" Gävle, Stockholm, Göteborg och Malmö/Lund.

Budskapen i profilkampanjen bygger på vår kommunikationsstrategi och vårt nya kommunikationskoncept, vilka är delar i den varumärkesöversyn som gjorts det senaste halvåret. En del i detta är att profilera oss genom att lyfta fram det som är unikt och särskiljer oss från våra konkurrenter - de unika utbildningarna och forskningsprofilen, kopplingen till näringsliv och omvärld samt möjligheten att som student utvecklas utifrån sina egna behov, där exempelvis distansutbildning är en viktig del.

 

Diskussion om vilka utbildningsprogram som gör oss unika, tack vara inriktning eller ett eget upplägg, har förts i grundutbildningsråden och sedan beslutats i marknadsföringsgruppen. Olika utbildningar kommer att lyftas fram i olika kanaler beroende på vad som funkar bäst rent kommunikativt. De unika utbildningarna ska tillsammans bilda en bred spets som ger oss en egen profil, något som även gynnar de mer traditionella utbildningarna. Det blir som varorna man har i skyltfönstret som ska locka in besökarna till butiken. Eller i vårt fall till vår webb.

 

Inför 15 april hade vi mycket fokus på unika program och distans, inför 15 oktober är fokuset på distansutbildning och möjligheterna att förverkliga sina drömmar.

 

Annonsmedia

Inför 15 april

15 mars - 15 april

Google Adwords - sponsrade länkar.

10 mars

DN:s högskoleguide. Kvartssida.

16 mars

Sydsvenska Dagbladet, Competence, utbildningsbilaga. Kvartssida.

16 mars

Göteborgs-Posten, Studera 2010, utbildningsbilaga. Kvartssida.

26 mars

DR-kort till alla elever i åk 3 på gymnasiet i hela Sverige.

1 - 15 april

Radioreklam på följande radiostationer:

  • Mix Megapol – Stockholm, Malmö, Göteborg, Gästrikland, Hälsingland, Örnsköldsvik, Sundsvall
  • RIX FM – Stockholm, Malmö, Göteborg, Hälsingland, Örnsköldsvik, Östersund, Åre
  • NRJ – Stockholm, Malmö, Göteborg,
  • Rockklassiker – Stockholm, Göteborg, Malmö, S-vall, Gästrikland
  • Bandit Rock – Stockholm, Göteborg
  • Radio 107,5 – Stockholm
  • The Voice – Stockholm
  • Lugna Favoriter – Stockholm
1 - 15 april

Onlinekampanj på följande sajter:

  • Spotify (radiospot + 2 banners)
  • Textlänkar på MSN
  • Banner på Facebook.

Under sommaren

18 juli - 17 augusti

Google Adwords - sponsrade länkar.

 Inför 15 oktober
20 september - 17 oktober

Google Adwords - sponsrade länkar.

4 oktober

Annons, Metro i Stockholm, Göteborg, Skåne - temasidor om utbildning

4 - 17 oktober Onlinekampanj på följande sajter:
  • Spotify (radiospot + banner + textremsa)
  • Textlänkar på MSN
  • Banner på Facebook.