Profilkampanj 2009

Spara favorit 28 sep september 2016

Under 2009 görs nedanstående profilannonsering. Satsningen bekostas gemensamt av institutioner, fakulteter och kommunikation och samverkan.

Medieplanen är lagt med utgångspunkt från målet att öka den regionala rekryteringen och behålla positionen i riket. Primär åldersmässig målgrupp är ungdomar i åldern 18-25 år.

 

Vi fortsätter vår satsning under senare år på utomhusreklam och förstärker internetannonseringen något. Print drar vi ned på, men vi är med i de tre viktigaste utbildningsbilagorna.

 

I menyn till höger fyller vi på med de olika annonserna så snart de är producerade.

 

Datum

 Annonsmedia

Vintersäsongen

 Liftstolsskyltar, VM8:an, Åre.

1 mars - 15 april

Fjällvykortet, finns på restauranger i Åre, Vemdalen, Sälen med flera skidorter.

11 mars

DN:s högskoleguide. Kvartssida

16 mars Sydsvenska Dagbladet, Competence, utbildningsbilaga. Kvartssida
 20 mars

Göteborgs-Posten, Studera 2009, utbildningsbilaga. Kvartssida

16 - 22 mars Stockholms T-bana + spårvagnar i Göteborg (förarplatsskyltar)
Vecka 13

 DR-kort till alla elever i åk 3 på gymnasiet.

23 mars - 5 april

Stortavlor i Härnösand, Sundsvall, Timrå och Östersund

30 mars - 5 april

Bussar i Malmö (förarplatsskyltar)

23 mars - 15 april Banner på Freeride
30 mars - 15 april

Banner och textlänk i chatruta på MSN Messenger

Vecka 15

Sundsvall växer, bilaga i Sundsvalls Tidning, Dagbladet och Dagens Industri

Ht -09

14 september -

15 oktober

Banner och textlänk i chatruta på MSN Messenger (Västernorrland, Gävleborg, Jämtland)

28 sept - 4 oktober

Stortavlor i Härnösand, Sundsvall, Timrå, Östersund, Åre, Söderhamn, Hudiksvall och Bollnäs