Serviceportalen

Spara favorit 3 feb februari 2017
Medarbetare IT

Via Serviceportalen kommer du som anställd i kontakt med flera av universitetets servicefunktioner som finns till som stöd för dig till exempel Vaktmästeriet, Biblioteket, IT-helpdesk och Servicecenter.

I Serviceportalen kan du bland annat få hjälp med din dator, mobiltelefon, anmäla VAB eller boka lokaler du har också möjligheten att följa status för ditt ärende.

I menyn till höger ser du vilka funktioner du kommer i kontakt med via Serviceportalen. Under respektive funktion listas vanligaste ärendetyperna som avdelningen/funktionen hanterar detta för att vägleda dig gällande vilken funktion du skall välja för ditt ärende. Hittar du ingen lämplig ärendetyp väljer du alternativet "Övrigt". 

Steg för steg hur du registrerar ditt ärende:

1. Registrera nytt ärende/ se status på befintligt ärende
2. Välj funktion/avdelning som ärendet gäller (se menyn till vänster för vägledning)
3. Välj ärendetyp i dropplisten, för att kort beskriva ditt ärendes innehåll. Saknas lämplig ärendetyp välj "Övrigt"
4. Beskriv ditt ärende utförligt i "Beskrivningsfältet"
5. Bifoga eventuella bilagor 

Till Serviceportalen

När du registrerat ett ärende ser du det under Mina ärenden. Ditt ärende hanteras av ansvarig avdelning/funktion och du har möjlighet att närhelst följa ditt ärende, lägga till information eller svara på en fråga från den som hjälper dig direkt via Serviceportalen.

Funktioner/Avdelningar som du kan skapa ett ärende till

Servicecenter

Call Guide/ACD kö
Profilprodukter
Bokbeställning
Sjukanmälan
Skype
Telefoni
Touchpoint
VAB

IT

Dator
Mobil enhet
Skrivare
Programvara
Nätverk

Bibliotek

Boklån
Inköpsförslag
Fjärrlån
Publiceringsfrågor
Handledning i Infosök

UNT (LRC)

Anmälan Workshops
Moodle (lärplattformen)
Medieproduktion (Miun PLAY/Kaltura, Capture Space, Camtasia)
Studentportalen/Liferay
Pedagogisk utveckling
Adobe Connect
Eva Sys

Schema

Bokning
Ändring

Vaktmästeriet

Beställning
Felanmälan
Support