Att tänka på när du gör en beställning/ ett inköp

Spara favorit 17 apr april 2018
EKO tipsar om att alltid läsa kommentarsfältet i Agresso EFH, där de skriver vad du förväntas göra med fakturan.

Ekonomiavdelningen påminner bl. a. om att du vid kontakt med leverantörer alltid ska uppge referens, eftersträva 30 dagar som betalningsvillkor och använda universitetets leverantörsbrev.

  • Kom ihåg att alltid uppge din REFERENS när du beställer. Referensen består av följande:
    1. din avdelnings organisationsenhet (4 eller 5 siffror som du hittar under Kontoplan, Kontofält 2 – Organisatorisk enhet),
    2. ditt för- och efternamn 

    Exempel: 9320 Kalle Karlsson. 

    Med hjälp av en korrekt referens på fakturan kan den slussas rätt i organisationen och därmed blir handläggnings­tiden kortare och dröjsmålsräntor undviks. 
  • Tala om för leverantören att Mittuniversitetet eftersträvar ett BETALNINGSVILLKOR minst 30 dagar. Detta för att en faktura ska hinna åtgärdas av alla berörda i attestkedjan.
  • FAKTURAADRESS för pappersfakturor (se leverantörsbrevet i rutan på denna sida för mer information om hur leverantörer kan skicka fakturor till Mittuniversitetet):

    Mittuniversitetet
    FE 69 (+ din referens)
    838 73 Frösön
  • Tänk på att när en leverantör sänder en faktura direkt till dig på e-post så kan du vidarebefordra den till: faktura@miun.se så ser EKO till att fakturan kommer in i Agresso EFH.

Har du frågor som rör fakturor, betalningar m.m. så är du välkommen att mejla e-faktura@miun.se, hälsar produktionsekonomerna.

Tillbaka till toppen
Stäng meny
Favoriter /globalnavigation/closemenu